Technické prekážky vzájomnej výmeny a interoperability vlakov, t. j. ich schopnosť pohybovať sa po akomkoľvek úseku siete európskych železníc, stále obmedzuje konkurencieschopnosť odvetvia železníc. V súčasnosti existuje v Európe viac ako 20 rôznych signalizačných systémov. Jednotlivé vnútroštátne siete majú zvyčajne vlastné systémy, ktorých výkonnosť (optimalizácia vzdialenosti medzi vlakmi, a teda aj kapacita tratí) a úroveň zabezpečenia sú veľmi rozmanité.
Ing. I. Komínka na tému ETCS – Praktické skúsenosti s projektovaním traťového úseku
Dokumenty na stiahnutie
Ďaľsie udalosti
Neustále napredujeme a rozvíjame práce na projektoch pre našich klientov. Zoznámte sa s poslednými aktualitami z našej spoločnosti.
-
Vytvára nová stavebná legislatíva podmienky pre rýchlejšiu prípravu líniových stavieb?
Na túto otázku odpovedal v rozhovore pre časopis Inžinierske stavby / Inžinierske stavby 5/2025 náš kolega Ing. Branislav Hudák, člen vedenia REMING CONSULT, a. s.
Viac o udalosti -
Modernizácia trate ŽSR Liptovský Mikuláš – Poprad–Tatry (mimo), 5. etapa
Geotechnické konštrukcie
Viac o udalosti -
ŽSR, dostavba zriaďovacej stanice Žilina-Teplička a nadväzujúcej železničnej infraštruktúry
Železnice Slovenskej republiky postupne modernizujú úseky tratí, ktoré sú súčasťou medzinárodných koridorov.
Viac o udalosti