Obsahom článku sú geotechnické riešenia zárubných a oporných múrov na modernizovanej železničnej trati v úseku Liptovský Hrádok – Paludza, ktorá je v procese verejného obstarávania na výber zhotoviteľa. Súčasťou toho istého projektu, resp. modernizovanej časti, je aj hĺbený tunel Paludza. Železnica vedie vo vybranom koridore v blízkosti diaľnice D1 a prekonáva viaceré terénne nerovnosti. Od samotnej hĺbky zárezov, v ktorých trať vedie, boli odvodené a projektovo pripravené rôzne typy a kombinácie geotechnických konštrukcií.
Modernizácia trate ŽSR Liptovský Mikuláš – Poprad–Tatry (mimo), 5. etapa
Dokumenty na stiahnutie
Ďaľsie udalosti
Neustále napredujeme a rozvíjame práce na projektoch pre našich klientov. Zoznámte sa s poslednými aktualitami z našej spoločnosti.
-
ŽSR, dostavba zriaďovacej stanice Žilina-Teplička a nadväzujúcej železničnej infraštruktúry
Železnice Slovenskej republiky postupne modernizujú úseky tratí, ktoré sú súčasťou medzinárodných koridorov.
Viac o udalosti -
Rozhovor - Keby sme sa o mosty lepšie starali, vydržia sto rokov.
Podľa minuloročnej správy (2022) Najvyššieho kontrolného úradu je viac ako 1 700 cestných mostov na Slovensku v havarijnom stave, niektoré dokonca po životnosti. "Keď počítame mosty aj na cestách druhej a tretej triedy plus lávky, tak ich máme až dvadsaťtisíc.
Viac o udalosti -
Na Slovensku sa po 50 rokoch postavil nový železničný tunel
Na Slovensku sa po 50 rokoch postavil nový železničný tunel. Dvojkoľajný tunel "Turecký vrch" sa nachádza na koridore "Modernizovanej železničnej trate Nové Mesto nad Váhom - Púchov, žkm 100,50 - 159,100" pri Novom Meste nad Váhom.
Viac o udalosti