Konštrukčné riešenie koľaje električkových tratí historicky prechádzalo, podobne ako v prípade železnice, rozličnými štádiami a vývojovými stupňami. Zásadnou odlišnosťou mestskej dráhy a klasickej železničnej trate je veľkosť nápravového tlaku, ktorý musí zvršok i spodok trate preniesť. Na tratiach ŽSR je zvislé statické zaťaženie na nápravu až 22,5 tony, zaťaženie mestských dráh je približne 11 až 12 ton. Hodnoty zaťaženia sú určujúce pre konštrukčnú skladbu komponentov trate.
Odborný článok Ing. Ondreja Podolca na tému Trendy v konštrukcii koľaje električkových tratí
Dokumenty na stiahnutie
Ďaľsie udalosti
Neustále napredujeme a rozvíjame práce na projektoch pre našich klientov. Zoznámte sa s poslednými aktualitami z našej spoločnosti.
-
Vytvára nová stavebná legislatíva podmienky pre rýchlejšiu prípravu líniových stavieb?
Na túto otázku odpovedal v rozhovore pre časopis Inžinierske stavby / Inžinierske stavby 5/2025 náš kolega Ing. Branislav Hudák, člen vedenia REMING CONSULT, a. s.
Viac o udalosti -
Modernizácia trate ŽSR Liptovský Mikuláš – Poprad–Tatry (mimo), 5. etapa
Geotechnické konštrukcie
Viac o udalosti -
ŽSR, dostavba zriaďovacej stanice Žilina-Teplička a nadväzujúcej železničnej infraštruktúry
Železnice Slovenskej republiky postupne modernizujú úseky tratí, ktoré sú súčasťou medzinárodných koridorov.
Viac o udalosti