Odborná činnosť
Neustále napredujeme a rozvíjame práce na projektoch pre našich klientov. Zoznámte sa s poslednými aktualitami z našej spoločnosti.
-
Viac o udalostiModernizácia trate ŽSR Liptovský Mikuláš – Poprad–Tatry (mimo), 5. etapa
Geotechnické konštrukcie
-
Viac o udalostiŽSR, dostavba zriaďovacej stanice Žilina-Teplička a nadväzujúcej železničnej infraštruktúry
Železnice Slovenskej republiky postupne modernizujú úseky tratí, ktoré sú súčasťou medzinárodných koridorov.
-
Viac o udalostiRozhovor - Keby sme sa o mosty lepšie starali, vydržia sto rokov.
Podľa minuloročnej správy (2022) Najvyššieho kontrolného úradu je viac ako 1 700 cestných mostov na Slovensku v havarijnom stave, niektoré dokonca po životnosti. "Keď počítame mosty aj na cestách druhej a tretej triedy plus lávky, tak ich máme až dvadsaťtisíc.
-
Viac o udalostiOdborný článok Ing. Ondreja Podolca na tému Trendy v konštrukcii koľaje električkových tratí
Konštrukčné riešenie koľaje električkových tratí historicky prechádzalo, podobne ako v prípade železnice, rozličnými štádiami a vývojovými stupňami. Zásadnou odlišnosťou mestskej dráhy a klasickej železničnej trate je veľkosť nápravového tlaku, ktorý musí zvršok i spodok trate preniesť. Na tratiach ŽSR je zvislé statické zaťaženie na nápravu až 22,5 tony, zaťaženie mestských dráh je približne 11 až 12 ton. Hodnoty zaťaženia sú určujúce pre konštrukčnú skladbu komponentov trate.
-
Viac o udalostiIng. I. Komínka na tému ETCS – Praktické skúsenosti s projektovaním traťového úseku
Technické prekážky vzájomnej výmeny a interoperability vlakov, t. j. ich schopnosť pohybovať sa po akomkoľvek úseku siete európskych železníc, stále obmedzuje konkurencieschopnosť odvetvia železníc.
-
Viac o udalostiTurecký vrch bude prelomový
Celková dĺžka tunela Turecký vrch v osi je 1775 metrov, razená časť má dĺžku 1740 metrov. Zvyšných 35 metrov je realizovaných v otvorenej stavebnej jame a následne presypaných. Tunel je projektovaný ako razený podľa zásad Novej rakúskej tunelovacej metódy (NRTM).